Monday, June 14, 2010

Pejuang yang tak di dendang


Pejuang bangsa..Datang dan pergi
datang tidak diundang
pergi tak siapa tahu
Yang pasti ia berbakti
Pejuang sentiasa berkobar-berkobar
untuk bangunkan bangsa
tapi mereka bongkar, takabur
menolak pelawaan
Kerna mereka berkata,
Mereka sudah mempunyai segalanya
Kadangkala aku sedih seorang diri
Tanpa teman yang bersama
Kumeratapi tentang perjuangan murni ini
Teman ketawa senang dicari
Teman gundah sukar di cari
Sebagai pejuang bangsa
Kadangkala aku dihina, diherdik
Tak siapa yang tahu
Jaya atau tidak mereka cuma berkata
itulah hasil mereka
Aku bukan mengejar nama,
Pangkat atau darjat
Tapi aku tak ingin bangsaku
terus dihimpit keresahan
ditelan oleh arus perdana
Bangsaku tika mereka sedang nyenyak tidur
Aku berjaga berfikir
Untuk bangunkan bangsa ku,
Tapi bangsaku tidak sedar…
Yang pasti menghina dan mengata
Apa saja yang diperjuangkan…
Sedih dalam hati ini tak siapa tahu…
Hari semakin mendatang,
Pergi dan datang adalah perkara biasa
Aku masih pejuang bangsaku
Yang tidak didendang dalam lagu
Yang tidak didengari mana-mana corong radio...
Hanya Aku dalam Aku...
Terus berjuang tanpa kenal
Erti Susah dan payah...
Yang pasti,
Maju mundur, Kaya miskin Hina mulianya bangsa itu di tangan kita ...

No comments:

Post a Comment