Sunday, June 27, 2010

Kuasa Melayu ...

Salam,

Hari ini bila bercakap akan politik ramai yang meluat. Tetapi bila bercakap hal yang tidak ada masa depan seperti mengata orang, mengumpat orang semua orang boleh laksanakan tanpa rasa segan silu. Mungkin ramai tak sedar menjaga politik negara, sebenarnya kita boleh menentukan masa depan negara dengan menjadi pengundi yang bijak. Bila dibaca suratkharbar Berita harian hari ini 1:40, 1 melayu dan 40 bukan melayu nisbah pengundi yang ada di Malaysia. Tapi hairan kenapa masih belum ada orang sedar akan kesan politik semasa kepada diri. Jika tersilap langkah, negara akan tergadai.

Saya menulis ini, atas keprihatinan saya terhadap senario politik semasa di Malaysia. Kita boleh lihat kuasa orang melayu semakin kecil peratusnya serta terbahagi kepada 3 bahagian. Bagaimana kuasa boleh menentukan masa depan negara. Ramai yang tidak sedar, atau buat-buat tak sedar, di mana menentu hala tuju negara adalah kita. Ramai yang sangka parti mereka itu adalah benar dan boleh membenarkan apa saja. Sedangkan kita lihat beberapa percanggahan berlaku dari segi maklumat yang kita terima. Sebenarnya kita perlu kembalikan kuasa orang MELAYU dalam menentukan destinasi perjuangan kita. Kita tidak boleh taksub dengan sesebuah parti cap ayam atau unta. Kita perlu kembalikan kepadaKERIS perjuangan bangsa kita dahulu dengan tujuan untuk pastikan matlamat dan kuasa Melayu dapat dikekalkan. Pepecahan dari parti secara tidak langsung memberi ruang dan peluang kepada bangsa asing melihat kita semakin lemah.

Kuasa Melayu yang sebelum ini 60% kekal kuat untuk memastikan perjuangan Perlembagaan Fasal 153 kuat untuk dipertahankan ketika itu. Tapi kita semakin hari semakin kering dan halus dikeluarkan kerana tinggal 20% kuasa Melayu? Adakah ia benar? Jika tidak manakan Melayu akan menjadi kuat seperti dulu. Kuasa Melayu semakin terhakis akibat semua orang inginkan kuasa. Kuasa menentukan hala tuju negara bangsanya. Kita kini semakin hilang taringnya, kuasanya dek akibat kerakusan beberapa orang Melayu yang ingin menjadi Perdana Menteri.

Kepada mereka yang belum mendaftar pastikan diri anda terus mencari kaunter pendaftaran untuk mendaftar memilih. Kepada mereka yang sudah boleh mengundi anda perlu bijak memilih. Sokongan kepada parti anda itu perlu dibuat tetapi memilih KERIS perjuangan bangsa andalah pilihan bijak dan memastikan masa depan anak-anak kita terjamin. Buat pilihan yang tepat.

Saja dok tulis...

2 comments:

  1. Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan kenalah kita tentang hakikat bangsa ini.

    Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal Si Kitul dan Raja Mandeliar yang mencari peluang dan ruang untuk melumpuhkan bangsa ini, iaitu:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    ReplyDelete
  2. terima kasih.. atas perhatian tuan terhadap blog saya...

    ReplyDelete